איך מניעים לקוחות בעזרת עיצוב גרפי?

סוד קטן גדול שגורם להצלחה בכל קמפיין

המאמר הבא עומד לשנות כמה מהתפיסות שלכם בנושא עיצוב גרפי. אם המושג "מעצב גרפי" מעלה במוחכם תדמית של אמן מתוסכל שיושב בבית דפוס או בעיתון ומנסה בכל כוחו לרצות לקוח עצבני כנראה שאתם עדין שבויים של תפיסה קדומה במונחים מודרניים, עד סוף המאמר הזה סביר להניח שדעתכם תשתנה ותתחילו לראות את העולם העסקי מזווית מעט אחרת.

בואו לרגע נפרק את המראה שהעיניים שלכם ראו היום – סביר להניח שהעולם שראיתם התחלק לשלושה חלקים:

  1. טבע – כל מה שנוצר שלא ע"י האדם: השמיים, האדמה, העצים, החיות, ההרים ואפילו האדם עצמו (אין לנו שליטה על המראה שלנו, לכן אנחנו בקטגוריה הזו).
  2. הנדסה – בקטגוריה זו נכנסים המבנים, הגשרים, המכוניות (בחיי! כמה מכוניות?!), המכונות, העיפרון והמחשב. קל.
  3. גרפיקה – תקשורת. המדיה הכתובה, המדיה המעוצבת, המדיה המוסרטת, המדיה המונפשת, הפרסומות (הצילו! כמה פרסומות?!), השלטים, האתרים, הפייסבוק, האינסטגרם… הכל גרפיקה.

וואו, איזו תובנה – בערך שליש ממה שאנחנו רואים בעיניים נוצר ע"י גרפיקאים! רגע, בואו נעכל את זה. שליש. בפעם הראשונה שנפל לי האסימון הזה החלטתי להיות גרפיקאי. הייתי אז סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברה, רכב צמוד, משכורת ומשרה בכירה ועדיין המשמעות של גרפיקה להצלחת המיזמים שיצרתי הייתה קריטית – אם הגרפיקאי לא-בא-טוב לפרויקט שלי סביר להניח שהפרויקט נידון לכישלון בלתי מוסבר עוד לפני שנולד. כמנהל שיווק היו לי כל כך הרבה רעיונות וזוג ידיים כבולות, הגרפיקאי היה המושיע שלי – האיש שהיצירתיות והיוזמה שלי תלויים בו כדי להיוולד. רציתי להיות הנהג של היוזמות שלי, לא הנוסע, כך הפכתי את עצמי (למרות חוסר כישרון בציור) לגרפיקאי מצליח. עיקר ההצלחה שלי הייתה טמונה בכך שאל העולם הזה הבאתי עקרונות מעולם השיווק והמכירות וכך ידעתי לדלג על כל הפרדיגמות הצפויות (והמיותרות) של מעצבים גרפיים ופתחתי סטודיו משלי מיד בתום הלימודים.

אז איך העולם הזה משתלב?

כדי להוציא עיצוב טוב כל מה שאתם צריכים זה ריספקט, תנו כבוד. תנו כבוד לתהליכים הגרפיים והם יחזירו לכם בלקוחות. חשבו רגע על החברות הגדולות בעולם – האם תראו זלזול מצידם ברמת הדיוק שבה גרפיקה מתבצעת? ממש לא. הכל מבוצע ברמה הגבוהה ביותר, הם מחזיקים גדודים של גרפיקאים שעושים דבר אחד וזה לשמור על המסר המדוייק של החברה בכל מדיה אפשרית. גרפיקה איכותית מעבירה מסרים בצורה איכותית. זילזלתם? שילמתם בזול? ניסיתם לקצר תהליכים? אתם ודאי בדרך לכישלון שבסופו תמשכו בכתפיים ותגידו לעצמכם שזה לא כישלון שלכם אלא של הגרפיקאי / השוק / המיתון / המדיה / מישהו אחר שהוא לא אתם. אם אתם רוצים תהליכים גרפיים איכותיים לא הייתי ממליץ לכם לדלג על המאמר המצויין שלנו 5 עקרונות בעיצוב גרפי לעסקים. אנחנו מבינים שאנחנו חייבים גרפיקה איכותית ומושקעת אבל לפני שאתם הולכים לקרוא את המאמר – בואו נראה איך מייצרים גרפיקה שמניעה בעוצמה לקוחות בכיוון שלכם.

הלקוח חייב לראות את עצמו בגרפיקה

זהו העיקרון המשמעותי ביותר שתוכלו לשמור עליו לאורך כל התהליך והוא יהווה עבורכם מצפן לאורך תהליך העיצוב. כדי לשמור על הקשב מצד הלקוח אתם חייבים להראות לו את התמונה שלו אחרי הרכישה, הרגש החשוב ביותר בפרסום הוא רגע הפתרון לכאב של הלקוח. המסר של פתרון לכאב חייב לעבור – גם אם בחרתם להביא אימג' של מישהו מחזיק את הפה בגלל כאב שיניים (כאב) הכותרת חייבת להשלים את התמונה עם הפתרון לכאב. מי שמסתכל על הפרסום חייב לראות את עצמו (בעל הכאב) ואת הפתרון תוך 1.7 שניות. זהו.

אם הגרפיקה שלכם כוללת 40 מוצרים על פלייר אתם לא מבצעים פרסום – אתם מפרסמים מידע – אולי זה יביא מכירה אבל אין כאן מעוף, אין כאן הנעה של לקוחות, יש כאן עניין של מזל. אם אתם היחידים שפרסמתם את המוצרים, אם הלקוח שלכם ממש צריך את זה או שיש לו ממש הרבה זמן – סביר להניח שהוא יגיב לכם. וגם אז אם יהיה לכם מזל הוא יבוא לקנות מוצר מסויים במחיר מסויים. זו צורת פרסום נמוכה ומיושנת, הייתי מוותר עליה ומתרכז בלהביא את הלקוח להבין שאתם מקנים לו פתרון בעיות על בסיס קבוע ומתמיד. גרפיקה יכולה לעזור כאן, אפשר לתת לה יעדים גבוהים, לבקש ממנה להביא לקוחות חדשים ללא אג'נדה ותקציב מוגבל. אפשר, מותר ורצוי להעלות את הרמה – וזה מתחיל בריספקט – בכבוד שאתם נותנים למעמד העיצוב הגרפי, תאמינו שהעיצוב יכול לעשות קסמים והוא יעשה קסמים. תנו לו מקום שולי והוא יהיה בעוכריכם – זה עד כדי כך פשוט.

גרפיקה היא תהליך עסקי   

לסיכום, הדרך להכרה במקצוע הגרפיקה כאחד המקצועות החשובים שיש – עוד ארוכה. שליש מהיום שלנו אנחנו שוחים בים של גרפיקה ועדיין גרפיקאי לא נחשב מקצוע חשוב כמו עורך דין או מהנדס. יחד עם זאת יש לו השפעה כל כך עצומה על החיים של מי שנחשף לעבודתו. אם אתם בעלי עסקים השינוי שלכם מתחיל כאן, השקעה בגרפיקה מדויקת תביא אתכם להישגים שאתם מצפים להם, למדו את העולם הגרפי כמו שאתם מבינים במכוניות גם בלי להיות מוסכניקים או ברפואה גם בלי להיות רופאים. המכניקה של הפרסום שלכם היא גרפיקה – הגדילו את הידע שלכם בתחום, תנו כבוד לאיש או אשת המקצוע שמזיעים בשבילכם וקבלו תוצאות עסקיות. בהצלחה!