מיתוג מחדש

בתחילת 2020 הסטודיו שלנו עבר תהליך מרתק ועוצמתי שנקרא "מיתוג מחדש" אחרי 10 שנות פעילות אינטנסיבית, בלי אפשרות לעצור לרגע ולתכנן מסלול מחדש, החלטנו שפשוט חייבים לנצל את פגרת החגים של 2019 כדי לצאת לתהליך מיתוג מחדש. 

מה הייתה הבעיה?

סטודיו סימני דרך הוקם בשנת 2011 כסטודיו לעיצוב גרפי. אז, הגדרתו כסטודיו לעיצוב מאוד התאימה והעבודות שזרמו היו בהתאם – עבודות בעיצוב גרפי. אבל היסודות עליו הוקם הסטודיו, ומה שמבדל אותנו מסטודיואים אחרים לעיצוב – הוא ההבנה שלנו בעולם העסקי, אם להיות יותר מפורטים אנחנו ממש טובים בשיווק ומכירות. זו לא פונקציה רגילה אצל עסקים אחרים שמציעים עיצוב גרפי.

עם השנים חזרה וצפה המעורבות שלנו בתהליכי פיתוח עסקי, שיווק ומכירות אצל הלקוחות שלנו – עובדה שלא ממש ישבה עם המיתוג שלנו כ"סטודיו לעיצוב גרפי". לקוחות רבים ששמעו על היכולת השיווקית שלנו קיבלו רגליים קרות כששמעו שאנחנו סטודיו לעיצוב גרפי – "גרפיקאי ילמד אותי איך לשווק?" הוא משפט שיצא לי אישית לשמוע לא מעט. בפעם השלישית ששמעתי אותו ידעתי שאין מנוס – חייבים לצאת למהלך מיתוג מחדש שימקם אותנו איפה שאנחנו רוצים להיות – מובילי תהליכים בפיתוח עסקי, שיווק ומכירות. 

מהו מיתוג מחדש?

מיתוג מחדש הוא יצירת מפת דרכים חדשה לעסק שכבול בתוך תבנית קיימת ולרוב בעייתית. התהליך יכלול לעיתים שינוי שם, לוגו, סלוגן, קו גרפי, סיפור ואווירה… תלוי במקרה ותלוי בצורך העסקי. כדאי לזכור שלקוחות תופסים את העסק שלנו לפי המיתוג שלו – לכן שבירת המוסכמות לגבי העסק, בדמות תהליך מיתוג מחדש היא הכרחית כדי להשיג תוצאות עסקיות חדשות. הסיבות לצאת למהלך של מיתוג מחדש הן רבות, אצל חברות גדולות הוא מגיע בדרך כלל כתוצאה ממיזוגים ותנודות מסחריות, אצל עסקים קטנים לרוב המהלך מגיע כשלא מצליחים להשיג מספיק תוצאות עסקיות עם המיתוג הקיים ורוצים להוסיף או להחסיר נדבכים בהצעה העסקית. מיתוג מיושן, בכל סיטואציה, הוא סיבה מספיק טובה כדי לצאת למהלך כזה. זיכרו, הלקוחות שלנו תופסים אותנו לפי המיתוג. מיתוג מיושן = עסק מיושן, זה עד כדי כך קורלטיבי. 

מה עושים? 

מבחינת השיטה תהליך מיתוג מחדש הוא תהליך מיתוג רגיל, כמו עסק חדש. אבל מבחינת התוכן יש הרבה יותר מידע מבוסס למי שמבצע מיתוג מחדש. במיתוג חדש נשתמש המון בדמיון וביעדים של העסק בהקמה, במיתוג מחדש נשתמש בצרכים המיתוגיים שהביאו לתהליך, בתוצאות העסקיות וכמובן בחזון המסחרי. תהליך מיתוג מחדש מאוד רגיש ומומלץ שייעשה על ידי בעל מקצוע – וזאת משום שלמיתוג מחדש יכולה להיות השפעה טובה וחיובית אבל גם רעה והרסנית אם יוצאים למהלך ללא תכנון מקדים וכולל. מיתוג מחדש עלול ליצור חוסר ביטחון אצל הלקוחות הקיימים ולייצר האטה מסחרית, חשוב מאוד לבצע את המהלך בצורה מחושבת ומקצועית.

אם גם לכם יש תחושה שהמותג מיצה את עצמו – לפני שסוגרים את העסק או משלימים עם המצב, בחנו אפשרות לקיים מהלך של מיתוג מחדש. מהלך כזה הוא מורכב ויקר אבל יכול להיות חומר הבעירה של העסק שלכם לשנים הבאות. 

בכל שאלה, לגבי מיתוג מחדש או כל נושא אחר, אנחנו כאן וניתן תמיד ליצור איתנו קשר.