פייק ניוז

פוליטיקאים התבלבלתם.

תחזירו לנו את פייק ניוז. הוא לא שלכם ואתם לא יודעים איך לעשות בו שימוש נכון, הוא שלנו – אנשי הפרסום והשיווק. פייק ניוז היה שלנו מאז ומעולם, זה היה הסטטוס קוו עד שלמדתם את כוחו ולקחתם לנו את הכלי הזה לטובת הגחמות הפוליטיות שלכם. וכרגיל, הרסתם הכל.

כשנשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיבל לידיו את מושכות ההנהגה המובילה בעולם ועשה מעבר מעולם העסקים לחדר הסגלגל הוא הביא איתו משהו שהוא שכח בכיס חליפת העסקים – נכון מאוד, פייק ניוז. עולם הפרסום מבוסס על היכולת לשקר, היא זו שמניעה את כל הגלגל הזה שנקרא שיווק שמניע מכירות (SOM), ולמעשה עולם השיווק מכיל מסרים שקריים הרבה יותר מאמירת אמת, כי מה לעשות – האמת מוגבלת ולשקר אין ממש גבולות.

לא מאמינים לי?

בואו נעשה ניסוי קטן – שאלו את עצמכם אחרי כל פרסומת שתשמעו היום שאלה אחת – האמנם?

חברת כך וכך מציע לכם הלוואה לסגירת המינוס (שקר), משקה אנרגיה כלשהו נותן לכם כנפיים (וואלה?), סופר מרקט שאומר שהוא הכי זול בארץ (זה מה שתרצו שנחשוב, נכון?), העתיד שלכם תלוי ברשת מכללות כלשהי (זו כבר הגזמה), כוכבת ילדים מקדמת רשת חנויות כלי משרד (ברור לגמרי מה הקשר), מקררים מלאים בכל טוב מוצעים במחיר מיוחד (אה, אז למה הוא מגיע ריק?) אותה כוכבת ילדים ממשיכה לפרסומת נוספת הפעם היא במקלחת עם שמפו על הראש (וכל היום בא לה ובא לה… למי זה מיועד לילדים או להורים??) סקס פה, סקס שם, הכל בקלות והכל מושלם, רק תקנו והחיים שלכם יהיו… חבל על הזמן.

התחרות היא המציאות

אז מאיפה הכל התחיל? איך הגענו למצב שבו אי אפשר כבר להגיד אמת פשוטה? חוזרים אחורה בזמן למהפכה התעשייתית. כבר אין מוכר נעליים אחד בכל העיר, נעליים מיוצרות במסות כבדות ע"י מפעלים ומשם מתחילה הדרך שאיננה מסתיימת לעולם שבה התחרות מקדשת את המטרה והמטרה היא לנצח. כל כך נטמעה בנו היום המציאות התחרותית שכל קמפיין נפתח בתקציבי עתק – אם לא נשפוך כסף, סופנו שלא יבחינו בנו מהסיבה הפשוטה שאין סנטימטר אחד במדיה שהתחרות לא מתחרה עליו. במה סוחרות החברות החזקות בעולם? כבר לא רכב, כבר לא נדל"ן, אפילו כבר לא בנקים ופיננסים. מידע. החברות החזקות בעולם סוחרות במידע, מידע עלינו, מידע על הלקוחות שלנו. רוצים להצליח? שלמו עבור המידע ותתקדמו טיפה. צרו קמפיין מבוסס מידע כדי שתוכלו ליצור ללקוחות שלכם עולם פייקניוזי שיביא אותם לרכוש את המוצרים שלכם. קשה לשמוע, לא קל לעכל אבל אם אתם רוצים לשלוט באומנות השיווק בחנו איך פייק ניוז עובד עבורכם.

מיישמים פייק ניוז

כולנו חונכנו שלשקר זה רע, אנחנו נמנעים מלעשות את זה עבור אחרים ועבור עצמנו ומאוד מובכים כשמישהו תופס אותנו בשקר. יחד עם זאת, פייק ניוז הכרחי להתקדמות העסקית שלכם, היכולת לצייר מצב עתידי "ורוד" בעזרת המוצר שלכם תעניק לכם דינמיקה חיובית במסע הפרסום. הלגיטימציה לשימוש בפייק ניוז בפרסום (לעומת האי-לגיטימציה לעשות בכך שימוש פוליטי) נובעת מכך שבמציאות כל כך רוויית הצעות אין דרך "ישרה" לבצע אינטגרציה בין המוצר שלנו לבין הלקוח שממש זקוק לו. זכרו שבסופו של דבר הלקוח לא ישפוט אותנו על מניפולציה עסקית כלשהי משום שאפשרנו לו לבדוק טוב מה הוא קונה ומעולם לא שיקרנו – הראנו צד מסויים של המוצר (הצד היפה יותר) והראנו אפשרות עתידית חיובית שהמוצר יעזור לו. לקוחות מבינים את זה ומקבלים את זה. אלא אם אתם מונופול, אז לא משנה ממש מה תגידו.

כדי לקנות מכם הלקוח חייב לראות את עצמו בהצעה. זהו בסיס "פייקי" מיסודו וככל שעשינו את השלב הזה יותר טוב, ככל שעיצבנו "פרסונה" יותר טובה של הלקוח שלנו ולמדנו להכיר את הרצונות והכאבים שלו – כך נקבל תוצאות יותר טובות בקמפיינים הפרסומיים שלנו. זה נכון שגם בחיים וגם בעסקים אסור לשקר אבל בואו נבדיל בין שקר לבין חשיבה שיווקית שבבסיסה נמצאים יסודות כמו קריאייטיב, יזמות, מעוף, דמיון… כולם עיוות של המציאות במטרה ליצור משהו חדש. בעצם, כשחושבים על זה לעומק – בלי לשקר לעצמנו קודם, לא היה משתנה כלום בעולם. לכן עשו שימוש בפייק ניוז, עשו שימוש בדמיון ותנו ללקוח שלכם את ההרגשה כאילו המוצר שלכם ישנה את חייו מקצה לקצה. סביר להניח שזה יקדם אתכם ואפילו בצורה לגיטימית. אבל אם אתם פוליטיקאים – השימוש בפייק ניוז ליצירת שינוי בדעת הקהל מכוער ולא מוסרי, אל תשקרו ואל תשתמשו במניפולציות כאלו בפוליטיקה, זה לא הוגן, ובינינו… זה גם לא שלכם. תחזירו לנו את פייק ניוז!