על מערכת היחסים בין היזם למותג
רמז: שימו לב לנושא הבעלות
בכתבה עדי רונן לא אומרת את מה שרבים מרגישים אחרי מכירה של המותג שעל שמם. אבל התחושות ברורות והתוצאה הנכשלת של עדיקה, ההפסדים והנפילה בהחלט נוגעים בסוף גם למקור, מזיזים אותו, אנרגיה כזו לא הולכת לאיבוד. מותג הוא מעיין שותף עסקי וככזה – צריך לדעת לנהל את מערכת היחסים איתו (כאן הסכם ממון הוא לא מילה גסה) חשיבה לטווח ארוך תייצר לכם תכנית עבודה משותפת שרואה את כל המהמורות קדימה – כולל פרידה שהיא בהרבה המקרים מצב צמיחה גם של היזם (למשל אקזיט ) וגם של המותג (למשל מעבר לבעלות שתמנף אותו ).
סיפור – לפני זמן לא רב ישב מולי אדם שקרא לחברה שלו על שם בנו, לימים כשהחברה צמחה הוא מינה את אחיו למנכ"ל את החברה וזה בתמורה הזיזו הצידה (הביתה) – דברים כאלה קורים בעולם העסקי, עסקים מוציאים מבני משפחה את הטוב ואת הרע. בכל אופן אותו יזם, עם דמעות בעיניים, סיפר לי שהוא לא ישן בלילה, לא כי הוא הפסיד מיליונים במהלך, אלא בגלל השם "זה השם של הבן שלי, ולך תדע מה הם עושים עכשיו עם השם הזה?!"